Losits Robi a Facebook-on

2011. február 28.

Pipidal

Harsog az udvar, neszez állatok serege,
Disznók, pulykák, és libák különös elegye.
Totyognak kacsák, közben feneküket rázzák,
Izmos hátsó fertályukat lágyan ringatják,
Mutogatják másoknak, ahogy anyjuktól látták,
Ezt a leckét pelyhesként rendben megtanulták.

És vannak persze tyúkok, róluk szól e mese,
Így hát végképp nem szabad kihagyni őket se.
Szereplők nélkül, vajon mit ér a történet?
Minden nyájas olvasóm joggal kérdené meg.
Bámulna a borjú is, nem értené ő se,
Hogy e remek mesének, miért nincsen hőse.

De szerencsére van, hisz megannyi tyúk a sztár,
Köréd gyűlnek rögtön, ha eleséget hoztál.
Bólogatnak serényen, hogy minél több jusson,
Akinek nem volt elég, máskor jobban fusson!
Az érdekli, mit esznek? Elmesélem nyomba’!
Vagyis inkább mégsem, mert felfordul a gyomra…

Egy vagyok közülük, igen apró termettel,
Érdekes dolog történt, lefújtak permettel.
Így tudok Önhöz szólni úgy, hogy meg is érti,,
Fontos mondandómat nem kotkodácsnak véli.
Egy hete születtem, a pelyhes tollú csibe,
És tegnap beírattak a csibe-bölcsibe.

Szaladni tanultunk, meg mindenfelé futni,
E helyről, egy másikra, gyorsulva eljutni.
Lépj előre bal lábbal, s tedd elé a jobbat,
Menésre nem leltek még e módszernél jobbat.
Ismételd még többször, egységnyi idő alatt,
Régtől kezdve minden szárnyas ekképpen haladt.

Egy fészekalja nebuló leste tanárát,
A rozsdástollú kotlós tartotta az órát.
Megmutatta, hogyan, s mit kell sorrendben tenni,
Kapirgálni, felcsípni, s legvégül megenni.
Kis idő elteltével véget ért az óra,
Eleget gyakoroltunk kora reggel óta.

A magolást pedig valami más követett,
Táplálkozás után egy kis játék jöhetett.
Bújócskáztunk önfeledten, míg lement a Nap,
Ez az élmény mindnyájunknak örök emlék marad.
Lám ez csak az első nap, mégsem volt túl laza,
Megjöttek, a tyúkanyók, s ki-ki elment haza.

Egy nap a gazdaasszony előbújt egy késsel,
Mit akarhat? –fejtegettem csenevész tyúkésszel.
Félénken csipegettem, körülöttem nagyok,
Cidriztem javában, hiszen baromfi vagyok.
Kérem szépen, ne rakjanak be a tepsibe!
Nem vagyok még kakas, csak egy édes KISCSIBE!

Ezt megúsztam, hisz egy tyúk volt ma az áldozat,
Ezúttal is elkerült a csúfos kárhozat.
Hogy miért mondtam el mindezt? Mert a csirke is EMBER!!!
Akkor is, ha az ételünk nem hot-dog… csak kender…



Share

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése